Csilla és Laci kalandjai

2016.06.09.

Lépések száma: 22590

"Emeletek" száma: 67

Talán kicsit furcsán hangzik, hogy bár a bérelt autó ott áll a garázsban, mi mégis ismét sétálni indultunk, de a tegnapi Golden Gate felfedezés olyan jól sikerült, hogy úgy döntöttünk, maradunk ennél a lassabb tempónál.

Az első program az Alcatraz volt, erre már előre megvettük a jegyet, a legkésőbb 10:55-ig kellett megjelennünk a kikötőben, a Pier 31 és 33 között. Elég izgalmasra sikerült, mert bár kinéztünk egy buszt, ami egész közel tesz le, de nem volt információnk a menetidejéről, így végül kocognunk kellett egy bő km-t.

Egy fotó kifejezetten anyukámnak: a hetes busz bekanyarodik a sarkon, az elején szállítja valamelyik utas biciklijét is.

Az Alcatraz érdekes volt, erre a látványosságra nagyon készültünk, megnéztünk még otthon egy dokumentumfilmet és két ott játszódó akciófilmet is, így majdnem mindent értettünk a vezetésből. Az is segített, hogy nem csoportban kellett haladni, hanem a bejáratnál osztottak ki fülhallgatós kis walkie-tolkie-kat, amire előre felvették az idegenvezetői szöveget. Meg lehetett állítani, meg lehetett beszélni és valószínűleg vissza lehetett volna tekerni.

Utána sétáltunk a kikötőben, a Fishermans Wharf-on. Ez egy szórakozó negyed, rengeteg étterem, bulizóhely és mozi egy helyen. Álllítólag az volt a legnagyobb szenvedés az Alcatraz lakói számára, hogy ha úgy fújt a szél, akkor kiválóan hallották az itt szórakozó emberek zaját.

Megnéztük a fókákat, akik úgy verekedtek egy kis helyért 2 db mólón, mintha nem lett volna ott 6-8 másik, amire pontosan ugyanúgy odasütött a nap. És megnéztük a Bubba Gump éttermet, ami a Forrest Gump filmből lehet ismerős. A bejárat mellé ki is tettek egy padot Forrest jellegzetes kellékeivel. Kívülről megnéztünk egy hatalmas hadihajót is.

Ezután elsétáltunk a Cable Car egyik végállomásáig, de akkora sor volt, hogy inkább gyalog vágtunk neki a dombnak.

A dombtetőn próbáltuk fotózni a kilátást, de nem igazán sikerült visszaadni az utcák meredekségét. Ezután lesétáltunk a Lombard street-en, ami a "világ leggörbébb utcája".

Elsétáltunk a Grace Cathedral-hoz, ami európai szemmel nézve egy teljesen átlagos templom, bár elég nagy, meg sem próbáltam lefotózni. Az útikönyvek szerint hasonlít a Notre Dame-ra - valóban megpróbálták utánozni azt a stílust, de azért az eredeti szebb.

Következő állomás a Chinatown (kínai negyed) bejárata, az egész kínai negyedből nagyjából ez a kapu érdekes, utána csak boltok következnek gagyi és kevésbé gagyi kínai termékekkel, némelyik épület kicsit hordoz kínai jellegzetességeket, de összességében a hangulat ugyanolyan, mint a szomszédos utcákban.

Union Square: nem tudom, mit kellett volna fotózni ezen a téren, úgyhogy lefotóztam az oszlopot. Éppen valami koncert volt, amit nagy egyetértésben hallgatott az öltönyös üzletember és a füvező hippi fiatal, a színpad mellett gyerekek és felnőttek próbálgatták az óriás hullahopp karikákat, amikor megjelent egy srác egy teljes fejet befedő ork maszkban, akkor a gyerekek meg sem ijedtek, én azért meglepődtem, amikor elővett három golyót és elkezdett zsonglőrködni.

Utolsó látnivaló a japán negyedben ez a pagoda. Hasonló érzés, mint a kínai negyednél, a központi téren állt ez a látványosság, a környező utcákban japán boltok és éttermek, de nem éreztük úgy, mintha hirtelen japánba csöppentünk volna.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dhe 2016.06.10. 08:11:20

Köszönöm a biciklis képet :)
Egy kérdés: nem tudod valahogy a képeket nem elforgatottan beilleszteni?

d_csilla 2016.06.12. 16:54:03

El vannak forgatva? Nálam jól látszik az összes :-(

domotorerzsi 2016.06.13. 06:05:16

A mérettel nincs gond, csak az iránnyal, végülis látszik minden. Ha rákattintok és kérem, hogy új lapon nyissa meg, akkor az irány is stimmel.
Akkor lehet, az én beállításommal van valami bibi.
Szépek az új képek is :)